Video Aspect Ratio: 4:1

Moeilijke groep of onrust in je klas?

Ja, ik wil dat mijn werk weer een feestje wordt!
1000+

Groepen uit de brand geholpen

100%

Resultaat en garantie

20+

Jaar ervaring als deskundige

Als er veel ‘gedoe’ is in je klas ben je veel tijd en energie kwijt met ‘brandjes blussen’. Dit vreet energie. Ontdek hoe je weer met plezier voor de klas kan staan en genoeg energie hebt voor je werk en thuis.
rust en aandacht

We doen wat werkt

Er wordt veel van je gevraagd en de druk is hoog. Dan loop je achter de feiten aan en weet je niet meer goed waar je moet beginnen. Leer de goede stappen in de goede volgorde te zetten. Zo verbeter je je sfeer in de groep en vergroot je de effectieve leertijd x10!

Onrust in de groep

Kinderen reageren erg op elkaar en houden zich meer bezig met anderen dan met zichzelf.
Kinderen hebben moeite om met focus en aandacht en zich met hun werk bezig te houden.
Duurt lang voordat het stil is en je moet lang wachten voordat je kunt beginnen met je les.
Er is pestgedrag en ruzietjes die vaak in vrije situaties escaleren en die voortduren in de klas.

Brandjes blussen

Kinderen zijn niet in staat hun eigen problemen goed op te lossen, dat doe jij continu!

Geen fijne sfeer

Er is weinig respect en (zelf)vertrouwen en kinderen voelen zich niet veilig.

Niet op niveau

De resultaten van de kinderen dalen en lijden onder de sfeer in de klas.

Je begint aan jezelf te twijfelen en je vraagt je af of je je werk nog wel zo leuk vindt.

Leeglopen

Je voelt je moe en uitgeblust. Je hebt weinig energie en je kunt je moeilijk ontspannen.

Geef niet op! Jij en je klas verdienen een supertijd samen!

En dat kan...

Wat jij als leerkracht kan bereiken:

Je hebt niet voor niets ooit voor dit vak gekozen. En dat het nu even niet gaat zoals je wil, betekent niet dat je geen goede leerkracht bent. Sterker nog, je bent juist een hele goeie, anders zat je nu niet op deze website te kijken of er misschien iets zou kunnen zijn wat je hieraan zou kunnen doen. Er is een oplossing voor jou en je groep. Lees even verder.
Ontdek het geheim van een vreedzame klas waar rust en orde heerst.
Wees de leerkracht die je graag wil zijn en haal het beste uit jezelf en je kinderen.

Grenzen aan gedrag

Zorg dat respect en vertrouwen de norm wordt in je groep waar iedereen naar handelt.

Een fijne klas

Maak van je klas een groep die functioneert als een team dat elkaar steunt en helpt.
Ontdek hoe je weer energie krijgt van je werk, zodat je weer met plezier lesgeeft.

Tevreden ouders

Ontdek hoe je een goede relatie met ouders creëert, die vertrouwen in jou en in de school hebben.

Jouw kinderen willen net zo goed dat ze een fijne klas hebben als jij.

In mijn traject werken we samen en leren we van en met elkaar. We focussen op ‘groen’ en helpen elkaar met de dingen die we lastig vinden. Zo wordt respect en vertrouwen de norm en ontstaat er een fijne sfeer in de klas waarin iedereen zichzelf kan en mag zijn.

een fijne sfeer in je klas
Dat al jouw leerlingen later terug zullen kijken op een fijne tijd op de basisschool, waarin jij ze hebt geleerd om uitdagingen aan te gaan en op zichzelf te vertrouwen. Bij jou in de klas? Dat was een feestje!
Breng je aandacht van buiten naar binnen en relax.

Focus en concentratie

Je bent bewust bezig met jezelf en je eigen werk.
Zeg wie je bent en wat je te zeggen hebt.
Geef jezelf toestemming om te mogen leren en ontdekken.
Weet waar jouw grens ligt en handel hiernaar.
Neem verantwoordelijkheid en los problemen samen goed op.

Je krijgt wat je nodig hebt

Ik sta voor 100% voor wat ik doe. Mocht blijken dat we na afronding van dit traject niet voldoende resultaten hebben behaald, dan krijg je precies wat je nog nodig hebt om je doelen wél te bereiken.

De 5 speerpunten uit het programma

We leven in een drukke tijd en er 'moet' vanalles. Het kan zijn dat kinderen zich hierdoor opgejaagd en onder druk voelen staan. Dit uit zich vaak in onrustig gedrag. Door oefeningen te doen creëeren we rust in je hoofd en kun je weer helder denken. Ook leer je omgaan met lastige gedachten en gevoelens waardoor je meer stuur krijgt over je gedrag. We gaan bewegen en ontspannen zodat er vanuit deze rust en ontspanning weer fijn gewerkt en geleerd kan worden.
Als je weet waarom je doet wat je doet, heb je een (leer)doel. Als je een doel hebt, kun je een plan maken. En dan rustig, met toewijding, doorzettingsvermogen, volharding en focus werken aan je doel. Kinderen leren wat te doen als het even niet lukt en wat ze kunnen doen om zichzlef verder te helpen. We ontdekken hoe concentratie werkt en wat je hiervoor nodig hebt, zodat kinderen leren om met zichzelf en hun eigen werk bezig te zijn.
Door op een andere manier naar kinderen en hun gedrag te leren kijken, wordt het fascinerend in plaats van frustrerend. Je weet goed waar je grenzen liggen en die van je klas. En dat het helemaal ok is om te zeggen, tot hier en niet verder. Dit is wat ik kan, dit is wat er mogelijk is. Dit geeft je weer de regie over je vak als onderwijsprofessional terug. Zodat jij weer echt met passie voor je vak fluitend naar je werk gaat. Hoe gaaf is dat?! 
Een fijne sfeer in je klas gaat over relaties, over respect en vertrouwen en over hoe je van je klas een groep kunt maken dat functioneert als een team dat elkaar steunt en verder helpt. We werken aan o.a. weerbaarheid, zelfvertrouwen en hoe je op een positieve manier problemen kunt oplossen. Onderlinge verhoudingen verbeteren, kinderen voelen zich veilig en gaan respectvol met elkaar om. Niet omdat dat moet, maar omdat iedereen ervaart hoe gezellig het wordt zo!
Als de rust in je groep weer teruggekeerd is en jij en je klas in een fijne, open en gezellige sfeer met elkaar samenwerken, komt het plezier in je werk ook weer terug. Je gaat de dingen doen die je leuk en belangrijk vindt, je maak bewustere keuzes in je manier van lesgeven en je ervaart weer dat gevoel van passie voor je vak. Dat snapt verder niemand, alleen onderwijsmensen. ;-) Dit zorgt ervoor dat je er niet alleen voor je groep, maar ook voor jezelf weer een feestje van maakt. Daar gaat het toch om?!

Dit is wat kinderen zeggen:

De rust de ik bij elke oefening had.


Jason, 10 jaar

Dat je aandacht bij de juf is en niet bij iemand anders.

Elina, 9 jaar

Dat jij door bleef gaan tot ik het deed!

Bink, 11 jaar

Iedere klas en iedere leerkracht is anders. Daarom pas ik mijn traject aan aan wat jullie nodig hebben en wat werkt in jullie situatie. Zo kan ik garanderen dat je weer met plezier kunt lesgeven aan een fijne klas. En aan vele klassen die je nog gaat krijgen. Want wat je leert tijdens dit traject, neem je mee voor al je toekomstige groepen. Zodat het de komende jaren een feestje is bij jou in de klas!
Ik kom bij jou op school voor een eerste kennismaking en een groepsobservatie.




Op basis van de intake en de groepsobservatie, maak ik een plan van aanpak voor jou en je klas.



De kinderen en jij vullen een vragenlijst is, zodat we een duidelijk beeld krijgen van de beginsituatie.



We gaan samen aan het werk met de groep en bespreken proces en resultaten.





Na de eindmeting en bevindingen bespreken we de resultaten in onze eindevaluatie.




Vervolgafspraken

Na het traject neem ik regelmatig contact op en bespreken we hoe het gaat en of er nog iets nodig is.




Loop het op dit moment niet lekker in je groep?

En wil je het plezier weer terug in je werk?

Lesgeven aan een fijne klas? Rust in je groep?

Het beste uit jezelf en je kinderen halen?


En denk je dat ik hierin iets voor jullie zou kunnen betekenen?

 Neem dan contact met mij op, dan kijken we samen verder.