Doe het eens het tegenovergestelde…
14 maart 2018 

Doe het eens het tegenovergestelde…

Hoe doorbreek je een patroon dat is ontstaan?

Hoe zorg je ervoor dat je de negativiteit die is ontstaan in een groep weer omdraait naar een leuke, gezellige klas? Hoe verander je lastig gedrag en een negatieve houding die er al heel lang zijn?

In veel boeken die ik hierover heb gelezen staat vaak dat dit moeilijk is. Of lastig. Of lastig en moeilijk.

Als je hetzelfde blijft doen wat je altijd al deed, dan kan ik me dat voorstellen. Dat doe je wat je weet en kan en dat werkt dus allemaal maar zeer matig. Of niet. Of een beetje. Of een tijdje. Of soms.

Afijn, je snapt wel wat ik bedoel.

Stel je nou eens voor je blijvende resultaten zou hebben. Door de dingen anders te doen dan je tot nu toe gewend bent. Dat hoeft niet persé te betekenen dat het moeilijk of lastig is. Wel anders.

Probeer het vandaag eens. Doe eens iets volkomen anders dan hoe je het normaal gesproken aan zou pakken. Wees creatief. Observeer jezelf. Wat gebeurt er? Hoe voel jij je daarbij? Wat doe je? Wat is het resultaat? Gewoon proberen. Zeggen we tegen de kinderen ook altijd: van proberen kan je leren. Geef jezelf vanaf eens toestemming om het eens anders te doen ?

Wil je hier eens over van gedachten wisselen?

Zit je met een vraag?

Neem dan contact op, dan krijg voor deze week alvast 1 tip zodat er al iets positief kan gaan veranderen!

Groeten,

Rixta

PS. Wil je op de hoogte blijven van mijn ideeën, plannen en acties?

Ben je benieuwd naar mijn nieuwe website waar je straks vanalles kunt vinden over lastig gedrag in de klas? Over moeilijke groepen? Over wat wél werkt?

Of ken je iemand die dit misschien wel interessant zou kunnen vinden?

Dan zou ik het supertof vinden als je dit bericht zou liken en doorsturen of delen.

Ben benieuwd wat je vond van dit bericht. Laat je een reactie achter?

Over de schrijver
Reactie plaatsen